پزشكي و سلامت
 
درباره وبلاگ


ما از خم پرجوش ولایت مستیم عهدی ازلی با ره مولا بستیم بنگر که وظیفه چیست در این میدان ما افسر جنگ نرم آقا هستیم (رهبر انقلاب : جوانان ، افسران جنگ نرم هستند) اميد است بتوانيم از درجه افسري جوان كه از فرماندهي كل قوا دريافت كرديم ، بخوبي محافظت كنيم البته اگر خدا بخواهد ان شاء الله يا علي



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 36
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 36
بازدید ماه : 975
بازدید کل : 115493
تعداد مطالب : 256
تعداد نظرات : 51
تعداد آنلاین : 1

پخش زنده حرم سوره قرآن ساعت فلش مذهبی
دعای فرج
وبلاگ به يادتو
یوسف دلها/یوسف زهرا /گل نرگس اللهم عجل لولیک الفرج
پنج شنبه 4 دی 1390برچسب:, :: 23:48 ::  نويسنده : مدير

زيتون، نقرس و رماتيسم را درمان مي کند. برگ زيتون درمان کننده فشار خون و زخم هاي عفوني است. شرابه اي قندي به نام مان زيتون از ساقه اين درخت ترشح مي شود که مصرف خوراکي دارد. پوست و برگ درخت زيتون داراي خاصيت تب بر مي باشد. همچنين برگ زيتون حاوي گليکوزيد، مواد قندي، مواد تلخ، کلروفيل، اسيد گاليک، تانن، موم و مانيت مي باشد.
روغن زيتون سلامت شريان ها را تأمين مي کند، کلسترول بد را کاهش مي دهد. مانع رسوب پلاک ها در جدار شريان و درنتيجه مانع تنگ شدن شريان ها مي شود، قند خون را تنظيم مي کند، آنتي اکسيداني قوي است و براي کاهش ابتلا به سرطان و بيماري هاي قلبي موثر مي باشد.
روغن زيتون سوزش و درد ناشي از سوختگي را تسکين داده، از بروز تاول جلوگيري مي کند. کمپرس پوست در مورد آفتاب زدگي، سرمازدگي، گزش مار و حشرات با روغن زيتون سبب تسکين درد و سوزش و التيام مي شود. همچنين ماساژ پوست با روغن زيتون، تعرق زياد را کاهش مي دهد. اين در حالي است که ماساژ سر با روغن زيتون سبب تقويت پوست و مو گشته، شوره سر را بر طرف مي سازد. چند قطره روغن زيتون سريعاً خارش و سوزش چشم را تسکين داده و آبريزش چشم را برطرف ساخته و قوه بينايي را تقويت مي کند. مخلوط مساوي روغن زيتون و گليسرين نيز نقش مفيدي در معالجه پوست پاي ترک خورده دارد.


 

نگهداري روغن زيتون
 

تخريب روغن زيتون از فروشگاه ها شروع مي شود زيرا حرارت و نور بزرگ ترين دشمنان روغن زيتون هستند. از خريد روغن هايي که در بطري يا بسته بندي هاي شفاف عرضه مي شود يا در ويترين مغازه ها در معرض نور قرار دارند، خودداري کنيد. بعد از خريد در منزل، آن را در جاي خنک و تاريک قرار دهيد تا در معرض نور و حرارت نباشد. براي مثال روغن زيتون را در کمدهاي پايين و دور از گرماي اجاق گاز نگهداري کنيد و درب آن را بلافاصله بعد از مصرف محکم ببنيديد، زيرا روغن زيتون به شدت بو و مزه غذاهاي ديگر را جذب مي کند و در اثر تماس با اکسيژن هوا سريعاً فاسد مي شود. در صورتي که شما اين مراقبت هاي ساده را انجام دهيد، روغن زيتون به مدت طولاني قابل نگهداري خواهد بود. خصوصيات مختلف اين روغن در اثر گذشت زمان تغيير مي کند، بنابراين روغن هايي را که بيشتر از دو سال از تاريخ توليد آنها گذشته، خريداري نکنيد.
اگر مايليد که از اين روغن براي سرخ کردن استفاده نماييد، سعي کنيد حتما نوع تصفيه شده آن که نقطه دود بالايي دارد استفاده شود، زيرا به راحتي نمي سوزد. اگر براي سرخ کردن به درجه حرارت هاي بالا نيازمنديد، بهتر است از روغن مخصوص سرخ کردن استفاده کنيد و بعد به آن روغن زيتون خالص بيفزاييد و در اين صورت مطمئن باشيد که روغن زيتون تمام خواص خود را حفظ مي کند. به شما توصيه مي شود که اين روغن را وارد رژيم غذايي روزانه تان کنيد، زيرا اين روغن جذب غذا شده و غذا را ترد و خوشمزه تر مي کند.


 

آيا روغن زيتون ضرر نيز دارد؟
 

روغن زيتون براي هيچ کس مضر نيست و همه افراد مي توانند از آن استفاده کنند. فقط خوردن ميوه تازه و ياقوتي آن معده را سست مي کند و ممکن است تهوع و استفراغ به دنبال داشته باشد. مصرف زياد زيتون سبب لاغري، بي خوابي و اختلالات تنفسي مي شود.


 

چگونه يک روغن زيتون با کيفيت خوب را انتخاب کنيد؟
 

روغن را استشمام کنيد. بايستي بوي تند زيتون احساس شود يا به طور جزئي بوي سيب يا سبزي داشته باشد.
رنگ روغن زيتون را در نظر بگيريد، زيرا رنگ به آساني مي تواند تقلبي باشد. هر نوع از زيتون رنگ مخصوص خودش را دارد، علاوه بر اين اگر برگ هاي زيادي همراه زيتون باشد، روغن زيتون سبز رنگي به دست خواهد آمد که توليد کنندگان به اين عمل مبادرت مي کنند.
يک قاشق روغن را وارد دهان خود کنيد و سپس هوا را از روي آن تنفس نماييد، بايستي مزه زيتون را داشته باشد يا ممکن است مزه هايي از قبيل مزه سيب، رازيانه يا يک گياه علفي را احساس کنيد که ايده آل است. اگر در دهان خود مزه فلزي ( بوي حلبي ) را احساس کنيد، اين روغن ممکن است نامرغوب يا فاسد باشد.
روغن را در دهان خود چگونه احساس مي کنيد؟ در اين آزمايش بايد روغن طوري در دهان ريخته شود که سقف دهان را نپوشاند. روغن زيتون خوب از طريق حرکت در دهان تشخيص داده مي شود. حرکت يک روغن نامرغوب بر روي زبان به کندي احساس مي شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: